понеделник, 19 септември 2011 г.

"Ден без автомобили" – 22-ри септември

В духа на традициите сдружение "Велоеволюция” ни кани да се присъединим към традиционното велошествие по случай "Ден без автомобили" – 22-ри септември. За някои традиционалисти маршрутът ще бъде познат, а други – ще открият емоцията да покарат из града с многобройните велосипедисти, които го населяват. Сборен пункт е площад “България” пред НДК със сборен час 11:00 часа. Продължението, както следва е: бул. “Васил Левски”, ул. “Г.С.Раковски”, бул. “Цар Освободител”, пл. “Народно събрание”. Финализирането се очертава да е към 12:00 часа и да постави началото на официалното откриване на "Ден без автомобили". Събития от различен характер, обединяващи в себе си идеята за алтернативен транспорт и подобряване на градската среда, ще изпълнят ограничената за автомобили зона, с която можете да се запознаете от линка: http://mobilityweek.velobg.org/calendar-2011-sofia/map-emw-2011-sofia По-добрите велосипедни условия в града зависят от нашия ентусиазъм да ги случим!

сряда, 14 септември 2011 г.

Велоалея от кв. "Хладилника" до гара "Подуяне"

Програма за изграждане на велотрасета с прогнозна стойност 5 млн. лв. предлага "Мотт Макдоналд". Общинският съветник Вили Лилков (ДСБ) настоя да се включи в доклада и предстоящото изграждане на велоалея от кв. "Хладилника" до гара "Подуяне", която ще върви по неизползваемата жп линия, минаваща през известната гара "Пионер". В четвъртък общинският съвет ще гласува София да придобие безвъзмездно право на собственост върху това трасе, което сега е на БДЖ.

неделя, 31 юли 2011 г.

Доклад и проект за решение от Лорита Радева, Орлин Иванов и Елен Герджиков - общ. съветници, относно приемане на Наредба за изм. и допълн. на Наредбата за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на СО

Регистрационен индекс и дата:
15-00-466 от 21.07.2011

ДО
СТОЛИЧЕН ОБЩИНСКИ СЪВЕТ


ДОКЛАД
отЛорита Радева, Орлин Иванов и Елен Герджиков - общински съветници

Относно: приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община

Уважаеми колеги общински съветници,
В съвременната визия за градска мобилност велосипедът се разглежда като част от интегрирания градски транспорт. Създаването на повече възможности и удобства за комбиниране на обществения транспорт с велосипед би убедило повече хора да оставят автомобилите си.

С този доклад предлагаме да се даде възможност за въвеждане на нова услуга-превозване на велосипеди с метрото, която ще покаже положителното отношение на общината към велосипедистите, като основните причини за това са:

• Безопасността на велосипедистите по маршрута на линиите на метрото-най-големите квартали на София - Люлин и Младост са свързани с центъра на града с големи и натоварена пътни артерии, но без безопасен маршрут за велосипедисти;
 Повишаване безопасността на велосипедистите в късните часове на деня, като част от велосипедистите се прибират с метрото, вместо по тъмните и опасни улици и паркове;
 Улесняване на придвижването при временно неблагоприятни атмосферни условия;
 Спестяване на време и облекчаване на трафика.
В заключение Ви обръщаме внимание, че комбинирането на метро с велосипед е една добра практика, ползваща се в много страни за бърз и лесен достъп на хората до по-отдалечените части на града.

Във връзка с постъпило в Столичния общински съвет предложение вх. № 1500-466/21.07.2011г. от Сдружение „Велоеволюция" и на основание чл. 21, ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл. 79 от Административнопроцесуалния кодекс, предлагаме на Столичен общински съвет да приеме Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община.

Вносители:Лорита Радева - общински съветникОрлин Иванов - общински съветник
Елен Герджиков - общински съветник

ПРОЕКТ ЗА РЕШЕНИЕ   на Столичния общински съвет
от___________ 2011 година
ЗА: приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община
На основание чл. 21, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл. 79 от Административнопроцесуалния кодекс

СТОЛИЧНИЯТ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ РЕШИ:

I. Приема Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община , като създава нова ал.З в чл.9 на Наредбата за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община, със следното съдържание:
„чл. 9, ал. З. Пътник с редовен превозен документ г.ма право да превозва по линиите на метрото велосипед, при следните усло! ля:
в делнични дни - след 21 часа;
- в почивни и/или празнични дни - целодневно;
- велосипедът следва да е във вид, който да не замърсява превозното средство;
- след закупуване на отделен билет за велосипеда от билетен автомат на входовете на метрото или от касиер в билетна каса на „Метрополитен" ЕАД."
Създава нова т. 6 в чл. 12 със следното съдържание:
„чл. 12, т. 6 При превозване на велосипед при условията на чл.9, ал.З, пътниците са длъжни да се качват и слизат от последния вагон на метровлаковете."

II.  Възлага на изпълнителния директор на „Метрополитен" ЕАД
организацията и контрола по изпълнение на т. I. от настоящото решение.

III.  Настоящото решение влиза в сила след изтичане на срока по чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове.

Настоящото решение е прието на заседание на Столичния общински съвет, проведено на___________ 2011 г., Протокол №________от________ 2011 г. и е подпечатано с официалния печат на Столичния общински съвет.
        Председател на Столичния общински съвет:
                                                                             /Андрей Иванов/

сряда, 20 юли 2011 г.

В метрото с велосипед

Тази петиция е създадена за да се съберат на едно място хората, които искат в метрото да могат да пътуват с велосипед. Ако не те то поне децата им и т.н. хора, за които това, ще е едно удобство, улеснение, както то има и в други страни по света.

Предимствата:
Няма велоалеи, дори по основните пътища - пътуването с метрото е удобно и по-сигурно.
Не всеки, би си пуснал детето си да кара в центъра на София.

Шофьори има, невнимателни, изнервени, пияни, надрусани и т.н. Нощно време не навсякъде има осветление, а и това е времето, когато хората пият най-много алкохол и се разчита, че няма да седнат зад волана.

Няма голям смисъл да карам велосипед до метрото и после да ходя пеша на работа.
Би било голямо улеснение за всички велосипедисти да могат да влизат и пътуват в метрото с велосипедите си.

Не всеки има сили да върти педали по цял ден, нито е много приятно да отидеш потен или мокър от дъжд на работа. Метрото може да бъде едно много добро улеснение за велосипедистите, както е на много места по света.

Ако се сетите за други причини и ползи, моля пишете на стената на групата във Facebook.

Моля разпространявайте петицията сред приятели и други групи и форуми за велосипедисти (мисля, че не е нужно да го пиша, но все пак, ако някой не се е сетил.)

Както и групата (ако искате) за да може да популяризираме идеята заедно и координирано по блогве и свежо и т.н. докато стане реалност.

Тази петиция е създадена за да се съберат на едно място хората, които искат в метрото да могат да пътуват с велосипед. Ако не те то поне децата им и т.н. хора, за които това, ще е едно удобство, улеснение, както то има и в други страни по света.

Петицията е на адрес http://www.peticiq.com/v-metroto-s-velosiped

Шествие за Пирин - 21 юли

Коалицията от неправителствени организации и граждански групи „За да остане природа в България” организира протестно шествие срещу унищожаването на Национален парк Пирин и политическия чадър над нарушенията в ски зона Банско. То ще се проведе в София, в четвъртък, 21 юли 2011 г., от 18 ч. с начална точка стълбите на бившия Партиен дом, срещу Министерския съвет и Президентството, като ще премине покрай делегацията на Европейската комисия в София на ул. „Московска”, храм-паметника „Александър Невски”, Парламента и Софийския университет и ще завърши до сградата на БНТ.

Повече информация можете да прочетете тук:

Анализ на казуса Банско можете да изтеглите от тук:

За контакти относно шествието:
- Петко Цветков, Българска фондация Биоразнообразие, 088 75 222 06
- Константин Иванов, WWF, 0884 514 636

В Коалицията „За да остане природа в България” членуват Асоциация на парковете в България, Българската асоциация за алтернативен туризъм, Българското дружество за защита на птиците, Българското дружество по фитоценология – 2001, Българска федерация по катерене и алпинизъм, Българска федерация по спелеология, Българската фондация “Биоразнообразие”, Екологично сдружение „За Земята”, Информационния и учебен център по екология, Народно читалище „Бъдеще Сега”, Сдружение “Агролинк”, Сдружение „Байкария”, Сдружение „Белият бряг”, Сдружение за дива природа – БАЛКАНИ, Сдружение „Природа назаем”, СНЦ “Зелени Балкани”, Сдружение „Природен Фонд”, клуб UNECO към Студентски съвет на СУ „Св. Кл. Охридски”, Софийско гражданско сдружение „Щастливеца”, гражданска група „Да спасим Иракли”, „Граждани за Рила” и WWF Дунавско–Карпатска програма България. Коалицията е подкрепена от още над 50 организации, групи и инициативи.

вторник, 19 юли 2011 г.

Тридневен уикенд на Криарици, южна Ситония, п-ов Халикидики, Гърция

След тръгването ни от София около полунощ, успяхме да стигнем в най-точния момент на мястото, което бяхме отредили за уикенда - къмпинг Криаритси. Хванахме невероятен изгрев над Атон и върха, който се извисява на над 2000 метра.
Всички се хванаха да снимат първите впечатления от мястото и първия ден на нашата ваканция.
Вече на плажа и изгряващото слънце, направихме няколко хубави композиции, играейки със лъчите на събуждащото се слънце и разсънващите се хора от компанията.
В по-късен момент се появиха и приказни облаци, които запълниха хоризонта.
Най-нетърпеливите се отправиха към водата, която беше 24С в 6:30 ч.
А това е частта от залива в посока към къмпинга. На нас обаче ни хареса плажа и така до къмпинга не стигнахме. Настанихме се точно тук.
Множеството пухкави облачета.
И комбинацията от облачета и слънцето, прикрило се зад пелената.
Плажния бар в 7:00 ч. Само ние се се отпуснахме и отдъхнахме от 450 километрово пътуване.
Нашият лагер-катун, малко сме се разпрострели, но в Гърция място има за всички.
Следобедната гледка към Атон и малкото островче на хоризонта.
Най-хубавата част от плуването ни бе гмуркането около скалите на залива.
С множество риби и други видове.
И кристално чистата вода.
Тези така красиви и опасни таралежи, не пожелавам никому да се набоде на такова животно.
Богата растителност и рибки навсякъде.
Повърхността на водата отдолу.
Класическа телевизионна антена - хората не отделят много време ред телевизора, сменяйки между стотици канали, а просто се наслаждават на морето и природата около него.

Любимият язовир Голям Беглик с колела...

неделя, 26 юни 2011 г.

Народният театър след LG 3D атака - пострадали и жертви няма

Първо действие на 3D атаката на Народния театър.
След антракта шоуто продължи..
Един материал от вестник Труд по темата тук.

неделя, 12 юни 2011 г.

Диско бар "Брилянтин" правят икономия от вентилация и климатизация

Не знам кога за последно ви се е случвало да отидете в "елитния" диско бар "Брилянтин", но опита ми от събота вечер беше потопен в пот и миризма на препълнено заведение в центъра на София.

Изтънчени девойки, кисели младежи с високо самочувствие и други наконтени образи се потяха дружно в сравнително пълната зала в ранните зори на неделния ден. Никой не се впечатляваше от сравнително нажежената атмосфера, липсата на ефективно работеща вентилация, която да отвежда тютюневия дим, както и не се усещаше полъх от системите за климатизация. Вентилационните отвори не подаваш никакъв полъх, който бе в състояние да угаси дори запалена свещ.

Като цяло ситуацията бе неприятно лепкава и влажна, но за съжаление тези характеристики биха се харесали в такава комбинация, но в една друга ситуация, далеч по-интимна и подходяща за този час на денонощието. Но очевидино на множеството тази ситуация допада и в тази вариация, нищо че е горещо и лепкаво...

сряда, 18 май 2011 г.

Жалба до Алфа Банк от името на Велислав Тодоров - мой приятел

По-долу е писмото-жалба от името на Велислав Тодоров, мой бивш колега и приятел, във връзка с неговите взаимоотношения с Алфа Банк.

Здравейте,

Искам да изкажа възмущението си от обслужването в Алфа Банк, чийто клиент съм от 01.03.2011, но вече горчиво съжалявам за това.

Неприятностите започнаха още в началото, когато беше объркано името ми върху дебитната ми карта Master Card, аз съм Велислав, а бях изписан като Велеслав, грешка според мен от оперативно- техническо естество, към която се отнесох спокойно и с чувство за хумор. След не дълъг период на изчакване получих картата си с правилно изписано име, благодарих на Борис от офис Веслец, София и патилата ми започнаха.

Активирах картата си и започнах да я използвам за безкешови разплащания и теглене на малки суми в брой от банкомати. На 16.05.2011 сутринта банкомат на Пиреус отказа да ми отпусне исканата сума от 20 лв., изписвайки съобщението "картата е временно забранена" и "отказ от издателя". През целия ден на 16.05.2011 прекарах времето си в разговори със служители на банката, които бяха вопиющ пример за некадърност и липса на елеметарни познания в банковата сфера и обслужването на клиенти, това бяха:

1. Искра Иванова, картов отдел, тел. 02 810 35 62
2. Мария, зам. управител офис Веслец, тел. 02 815 73 33
3. служителка от офис Генерал Колев, Варна, тел. 052 66 96 30
4. касиерка и управителка в офис Пфое Мол, Варна, тел. 052 73 92 50

От уеб банкирането и разнородните и противоречащи си мнения на посочените служители стана ясно, че картата ми "блокирана" поради големия брой транзакции, натрупаната при тях сума и технологичното време за нейното "осчетоводяване", каквото и да значи това, защото никой не можа да ми го обясни на достъпен език.

Вече повече от 48 часа нямам достъп до "блокираната" сума от средствата си, което смятам за недопустимо. Предстоят празнични дни и ако и тогава не мога да пазарувам с въпросната карта няма да ми е никак приятно, нито пък на семейството ми.

Няколко въпроса:
1. Защо никой не ме е предупредил, че има лимит на транзакциите и може да се стигне до блокиране?
2. Защо никой от картов отдел не ме информира, че картата ми ще бъде блокирана?
3. Какъв е смисъла да притежавам подобна карта изобщо?
4. Колко време ще трае осчетоводяването, според служителите ви от 1- 5 дни?
5. Защо наемате на работа хора, които нямат достатъчно богат речник, за да се изразят без фонация и паразитни изрази, да не говорим за компютърни или езикови умения?

Изразявам потреса си и искренето си изумление как се случва подобно нещо в институция, основана през 19 век и целяща да се наложи като лидер в региона. Всичко преживяно от мен в Алфа Банк България противоречи на груповите визия, мисия и ценности.

Ако днес, 18.05..2011, до 16:30 ч. българско време не получа достъп до средствата си, това писмо, само че на гръцки и английски ще бъде изпратено до топ мениджмънта на банката в Гърция и съответните медии, както и омбудсмана в Атина. Не искам никой да ми се обажда или пише без новината, че сумата е отблокирана.

С поздрави и очаквания за щастлива развръзка,
Велислав Тодоров

В сърцето на Стара Планина - от град Априлци през хижа Плевен, връх Ботев, водопад Райско пръскало и хижа Рай до град Калофер

Голям късмет извадих с планирането на пътуването ни до отправната ни точка, а именно гр. Априлци. Тъй като пътуването ни започваше на 6 май - Гергьовден и очаквах да има засилено придвижване на хората по пътища и гари, реших още на 3 май да се обадя до автобусния превозвач, за да резервирам билети. Речено и сторено - за голям късмет взех последните 4 билета на последния ред в автобуса до гр. Априлци.

Отпътувахме по график и в 13:00 ч. бяхме на центъра на града, поразходихме се, напазарувахме си по нещо за идните дни и тръгнахме по асфалтовото шосе през кв. Зора и кв. Видима до паркинга под хижа Плевен.

Успяхме да стигнем преди залез слънце на хижата, където бяхме посрещнати от няколко красиви свободни коне. А връх Ботев се виждаше "на една ръка разстояние".
Центърът на ПСС към БЧК се бе разположил на зелената полянка.
Трибагреника се бе разположил върху името на хижата, а зад него планината се бе настанила в пространството.
Моят приятел от Холандия практикуваше както той каза "Slack-lining Bulgarian style". 
В похода ни към върха и остатъците от прясно падналия майски сняг.
Вече сме стъпили на билото на Стара планина, част от международния маршрут Е-3 в българската му част Ком-Емине.
Красивите гледки са навсякъде - комбинациите от облаци, ледени форми, образувани от ветровете и студа.
Стъпили здраво на върха с поглед към метеорологичната станция, антените и военните съоръжения.
Военният камион останал от времето на социализма.
Аз и моят холандски приятел Аренд на връх Ботев.
Още красиви форми, изваяни от вятъра и студа.
Погледът е вече ориентиран на юг - долу се вижда хижа Рай, леко озарена от следобедното слънце. Отново, както и година по-рано - склона от южната страна е изцяло с разтопен сняг и няма следа от него.
Райското пръскало този път бе наистина пълноводно и величествено.

вторник, 17 май 2011 г.

Влез в рекорда!

Традиционното софийско майско велошествие 2011

Сдружение „Велоеволюция“ ви кани на 20 май, петък, на традиционното майско велошествие за „Световния ден за ходене на работа с колело”.

Велосипеда е чудесен начин да отидете на работа, училище или детска градина, а като свършите с ангажиментите да се присъедините към нас в 18:00 часа на площад „Александър Невски” в София!
Началото на велошествието ще бъде дадено от представители на сдружение „Велоеволюция“ и официални гости на събитието. След официалното откриване, в 18:30 часа велосипедистите ще тръгнат по ул. „Г.С. Раковски” – бул. „Патриарх Евтимий” – бул. „Фритьоф Нансен” – бул. „Евлоги Георгиев” – до паметника на Съветската армия. Всички улици ще бъдат затворени и обезопасени за нашето събитие.

Ще направим опит да поставим рекорд за максимален брой превозни средства и техните водачи на площ, колкото 16 паркоместа! С този опит за рекорд искаме да покажем как успешно можем да оптимизираме пространството в градската среда, ако ползваме велосипед като транспортно средство. За настроението ни след велошествието на 20 май ще се погрижат с музика на живо група "Аявис".

Традиционното събитие се провежда за 14¬ти път в София, като целта му отново е да събере хората, които се придвижват с велосипед в града и да покаже необходимостта от подобряване на велосипедната инфраструктура и повишаване на безопасността и толерантността по пътищата.

Събитието ще се състои благодарение на спонсорите Mapei, Техносим, както и със съдействието на Столична община, Event Sofia и много приятели на „Велоеволюция” и с медийното партньорство на bTV.

За допълнителна информация: Иво Делин 0886 009 084 и http://velobg.org/

Между 18:30 и 19:30 ще бъдат поетапно затваряни улиците, през които ще премине шествието!

сряда, 4 май 2011 г.

Как да защитим правата си при пътуване със самолет - моят опит

В следващите редове ще споделя няколко писма от кореспонденцията ми по казус, свързан със забавянето на едно наше пътуване в края на месец януари 2011 г. до Амстердам. Решихме да потърсим правата си като европейски граждани. На първото ни писмо до Луфтханза, което е по-долу не получихме положителен отговор, с който да бъде потвърдена компенсация за забавянето ни. Самата история ще ви стане по ясна, като прочетете кореспонденцията по-долу.
---------------

До Луфтханза България
Хамелеон Бизнес Център
бул. Черни Връх 1-3
ет. 7, офис 6
гр. София 1463

ЖАЛБА
от
Огнян Ковачев и Олга Дикова
адрес в гр. София 1113

Уважаеми дами и господа,

При планирането на отпуската ни за пътуване в гр. Амстердам, Холандия в края на месец ноември 2010 г. избрахме предложението на Луфтханза, като водещ критерий бе разписанието на излитане и кацане: ранно излитане от София и пристигане в 10:35 ч. местно време в Амстердам и съответно връщането бе с планиран час на излитане 17:10 ч. местно време и пристигане в София в 22:10 ч. местно време.

Два месеца след закупуването на билетите дойде и деня на пътуването (27 януари 2011 г.), в който се отправихме към терминал 2 на Летище София. На чек-ин гишето трябваше да си оставим само багажа, защото бяхме се регистрирали за полета онлайн. Зарадвахме се, защото нямаше никой и не се наложи да чакаме. Когато показахме личните си документи бяхме информирани за забавяне на полета с 4 (четири) часа и 20 (двадесет) минути, от което автоматично следваше че връзката ни за Амстердам е изпусната. Бяхме уверени, че ще ни качат на полет през Виена и по обед ще сме стигнали. Пратиха ни на друго гише, където очевидно опашката бе от пътниците за нашия самолет. Когато дойде нашия ред служителя зад гишето ни помоли да изчакаме, за да проведе телефонен разговор, след което започна да ни търси места през Виена, но се оказа че полета Виена – Амстердам е запълнен и ще се наложи да се качим на забавения полет и да се прекачим в Мюнхен в 14:55 ч. местно време с пристигане в 16:30 ч. местно време в Амстердам. В крайна сметка сумарно натрупаното ни закъснение е 5 (пет) часа и 55 (петдесет и пет) минути спрямо планираното в края на ноември.

При връщането ни в България следваше да се качим на самолета на 1 февруари 2011 г. в 17:10 ч. местно време и в Мюнхен да хванем връзката за София в 19:15 ч. местно време. Когато се отправихме към гишето за регистрация на багажа се информирахме от електронното табло за очаквано 20 минутно закъснение. Когато вече бяхме на изхода към самолета и процеса на регистрация се бавеше се оказа че полета ще бъде забавен с още 20 минути до 17:50 ч. местно време. С натрупаното закъснение се очерта, че ще изпуснем връзката за София. Фактическото излитане бе забавено с още 20 минути поради процедури срещу обледеняване на самолета. В крайна сметка бяхме информирани, че поради забавянето се налага да бъдем пренасочени към следващия полет за София, който се провежда в 9:10 ч. местно време на следващия ден с кацане в София в 12:05 ч. местно време. Нямахме друга алтернатива и приехме действителността, независимо че на следващия ден бяхме на работа от 8:00 ч. сутринта. Сумарното ни закъснение при връщането е 13 (тринадесет) часа и 55 (петдесет и пет) минути.

В крайна сметка от пътуването се натрупаха около 19 (деветнадесет) часа и 50 (петдесет) минути, което е близо до едно денонощие. В допълнение на всичко, нощувката ни в Мюнхен премина без никакви тоалетни принадлежности, поради факта че багажа ни остана на летището. В края на пътуването ни багажа ни бе загубен и се наложи да чакаме доставка в края на деня. Не знаем с какво отношение е третиран багажа, но стъклените опаковки бяха счупени.

Поради факта, че сумарното забавяне реално ни загуби един и половина работни дни, единият от които платен отпуск, бихме искали да предявим искане за обезщетение в рамките на 250 евро на човек, вземайки предвид обстоятелствата, описани по-горе.

10 Февруари 2011 г.
гр. София

С уважение,

Огнян Ковачев
Олга Дикова
---------------
Следва изпратеното от мен писмо до отговорната инстанция, която контролира спазването на правата на пътниците към Министерството на транспорта.

---------------

До Гражданска въздухоплавателна администрация
ул. Дякон Игнатий № 9
София 1000

ПРИДРУЖИТЕЛНО ПИСМО
от
Огнян Ковачев и Олга Дикова
адрес в гр. София 1113

Уважаеми госпожи и господа,

Във връзка с жалба-искане за компенсация за забавяне на полети, прилагаме жалба, изпратена до превозвача Луфтханза, отговор на жалбата, изпратен от превозвача, копие от бордни карти, копие от разписка за загубен багаж, копие от резервация за редовен полет и попълнен формуляр на ЕС за жалби.

Надяваме се жалбата ни да бъде удовлетворена и да бъдем компенсирани от превозвача.

2 март 2011 г.
гр. София

С уважение,

Огнян Ковачев
Олга Дикова
---------------
Гражданска въздухоплавателна администрация отговори до мен и до Луфтханза с искане за преразглеждане на моето искане, напомняйки на авиокомпанията, че правата ни са реално засегнати.
------------------
И в крайна сметка Луфтханза реагираха адекватно и ми казаха:

Уважаеми господин Ковачев,

Бихме искали да Ви уведомим, че получихме жалбата Ви до Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, която ни беше препратена на 24 март.

Молим да намерите отговора ни до Министерството като прикачен файл. С цел изплащане на компенсацията от BGN 978, която се равнява на EUR 500, бихме искали да Ви помолим да ни изпратите банковите си данни, включващи името и адреса на банката, както и BIC/SWIFT кода и IBAN номера на сметката. След като получим тази информация, ще извършим превода на гореспоменатата сума без допълнително известие. Молим за търпението Ви, тъй като осъществяването на тази транзакация може да отнеме до 14 работни дни.

Надяваме се да сме успели да отговорим на очакванията Ви и ще се радваме, ако се доверите отново на Луфтханза за бъдещите Ви полети.


С уважение,
______________________________________________________
Дора Аргирова / Павлина Янева
Customer Feedback Europe

---------------

В прикачения файл към горното писмо се казва:

---------------

Your reference 51-00-30/FB 21241340 (Feedback-ID #21241340)

Уважаеми господин Петров,

Получихме копие от писмото Ви до господин Гударзи от 21 март във връзка с жалбата на господин Ковачев и госпожа Дикова с регистрационен номер 51-00-30. Както уведомихме нашите пасажери в предишната ни кореспонденция, полет LH1707 от София до Мюнхен на 27 януари не е излетял по разписание поради превишаване на законово определените работни часове от бордовия екипаж. Бихме искали да Ви уверим, че разгледахме обстойно случая на господин Ковачев и госпожа Дикова. Тъй като причината за закъснението се дължи на ненавременното кацане на предишния полет, довело до необходимостта за изчакване на екипажа, ние се радваме да Ви уведомим, че сме в състояние да предложим на пасажерите компенсацията от EUR250, заложена в Регламент (EО) 261/2004.

Относно обратните полети от Амстердам до София през Мюнхен на 1 февруари, според нашата система, полет LH2307 от Амстердам до Мюнхен е кацнал със закъснение от 47 минути, поради което пасажерите са изпуснали свързващия си полет LH1706 до София. Тъй като полетът е имал закъснение от по-малко от два часа, ние не сме в състояние да предложим компенсация на господин Ковачев и госпожа Дикова.

Молим за Вашето разбиране, че свързващите полети не се регулират от Регламент(EО) 261/2004. Ето защо общото закъснение при пристигането в София не може да бъде взето по внимание.

Основавайки се на горепосочената законова уредба, ние сме изпълнили договорните си задължения към пасажерите като сме им осигурили възможно най-ранния полет на следващия ден и сме ги транспортирали до София на 2 февруари. Ето защо, за съжаление трябва да Ви информираме, че не сме в състояние да им предложим обезщетение в този случай, както и компенсация за последвалите материални и нематериални щети. Надяваме се на Вашето разбиране относно ограниченията ни в тази връзка.

С уважение,
______________________________________________________
Дора Аргирова / Павлина Янева
Customer Feedback Europe

---------------
Мисля си, дали някой от останалите пътници е потърсил правата си и е получил компенсация за забавянето? Колко хора им се "занимава" с писането на писма и жалби, за да получат това, което заслужават? Е дано все пак с това писмо някои от вас се заинтригуват от информацията и я използват за да се оплачат от нарушение на правата ми, когато нещо подобно им се случи.

сряда, 27 април 2011 г.

Това не е моят глас...

Сблъсках се с отделът за обслужване на клиенти на мобилния оператор с червеното лого... вярвам, че се сещате за кой става дума. Ставаше въпрос за един проблем със скоростта на интерента ми. който идва от една от фирмите, наскоро закупени от мобилния оператор.

Обадих се на *88, където се наложи да почакам около 20 минути да ми вдигне оператор, следе което се свързах, поговорих и ме прехвърлиха на друг оператор, който ме изслуша и ме прехвърли на трети оператор... 

От там се оказа, че ще ме прехвърлят към сътрудник от техническия отдел на фирмата, която обслужва фиксирания интернет...

От там проведохме разговор, след който аз трябваше да следвам определени стъпки, да изключа рутера, компютъра, захранването, още малко и хладилника щаха да ми кажат да спра, че да се освободи системата от всякакви импулси и след малко пак да си говорим.

Потърсиха ме след 10 минути и проведохме 17 минутен разговор, за да изследваме източника на проблема... И в крайна сметка ми предложиха да изпратят техник... или ми казаха да си купя нов рутер, че този не можел да поеме повече от това, което постигам до сега...

Еми загубих си един час, за да решим един малък технически казус...

Това не е моят глас...

петък, 8 април 2011 г.

Защо в България няма енергийна ефективност? (четиво за феновете на „антиядрения” Иван Костов)

На 26 март 2011 г. в София, се проведе учредителна конференция на Балканската анти-ядрена коалиция (БАЯК). На нея няколко зелени партии и граждански организации от балканския регион подписаха декларация, която призовава страните от региона за отказ от ядрена енергия и преориентиране към възобновяеми енергийни източници и енергийна ефективност.

Знаменателното в тази декларация е, че с нея, подписалите я организации от България, застават дословно на позицията на българската Зелена партия, която тя поддържа от началото на 90-те години и която имаше възможност да отстоява в 38-то Народното събрание, по време на мандата на правителството на Иван Костов (1997-2001 г.). Освен настояването за отказ от ядрена енергия, конкретизирано в искането - България да се откаже от строежа на АЕЦ „Белене”, Зелената партия тогава отстояваше блоковете на АЕЦ „Козлодуй”, които покриват изискванията за безопасност, да бъдат закрити след изтичане на проектният им срок, а не преди него. Буквално същата позиция изразяват и подписалите декларацията на БАЯК с думите „Закриване на всички съществуващи ядрени централи незабавно след изтичане на срока им” (виж тук).

Безспорно, за тази позиция допринасят присъстващите в БАЯК партии, които по естеството на своята дейност разбират, че крайното искане за закриване на всички ядрени мощности сега и веднага е освен нереалистично, е и вредно, поради неизбежните икономически последствия за населението, а от там и за околната среда. Известна тъга ,обаче, навява поддръжката на тази позиция от подписалите я граждански организации, които явно са се повлияли от участващите партии. Все пак, именно гражданските организации биха могли да си позволят една по-голяма екстремност, която да поддържа „огъня” на антиядреното движение.

Не мога, също така, да пропусна факта, че доста от подписалите декларацията на БАЯК български представители, дълги години се упражняваха в нападки срещу Зелената партия за нейната ужким „проядрена позиция”. Дали това бе поради непознаване на реалните факти или по някакви други конюнктурни причини – няма да се спирам!

Важното е, че те сега стоят на нашите позиции!

Но още по-важно е, същите тези хора да научат как се стигна до задънената улица в енергийната политика на България, в която се намираме понастоящем. Огромна заслуга за това има станалата напоследък много „антиядрена” Синя коалиция и особено нейният лидер Иван Костов.

Какви са фактите?

На 11 февруари 1999 г. правителството на Иван Костов внесе в Народното събрание „Национална стратегия за развитие на енергетиката и енергийната ефективност до 2010 г.” (виж тук).

Това бе един абсурден документ, който поставяше в основата на енергийната политика на България за десетилетия напред екстензивното развитие, т.е. строеж на нови мощности. И това при положение, че за произвеждането на единица продукция тогава харчехме от 3 до 5 пъти повече електроенергия от развитите европейски страни (показател, който и сега не е съществено променен) и независимо от това имахме излишък от електроенергия.

Разбиваща критика на тази „стратегия” направи в свое становище тогавашната Националната агенция за енергийна ефективност, която бе структура на директно подчинение към Министерския съвет. Ето един от изводите й: „Стратегията защитава невъзможен ръст на електропотребностите и екстензивен ръст на генериращите мощности, пренебрегвайки определящите електропотреблението фактори и реалната динамика на електропотреблението заради самоцелния максимализъм на НЕК. Отново "смело" се предлага въвеждане на нов ядрен блок - решение около 50 пъти по-скъпо от някои мероприятия в областта на енергийната ефективност. Значителните инвестиции за екстензивно развитие в т.ч. ненужни и неоткупващи се обекти и последващите ги пределни цени са истинско издевателстване над нацията.” (виж тук)

Причините за този абсурд бе, че Костов още тогава се бе съгласил с искането на Европейския съюз за предварително закриване на четирите блока на АЕЦ Козлодуй и това бе добър повод за строеж на нови ненужни мощности, включително и на АЕЦ Белене. В интерес на истината, включената в Стратегията „нова ядрена мощност от 600 МВт” бе повече жест към БСП, където и тогава ядреното лоби имаше най-силно влияние. За себе си г-н Костов бе запазил по-скоро „900 МВт на площадката на Марица-изток 1” (виж раздел „3. Изграждане на нови и заместващи мощности”). Този интерес се потвърждава и от последвалите неизгодни договори (на принципа „купувай или плащай”), започнати от неговото правителство, чиято цена постепенно ескалира двойно.

В крайна сметка, с тази „стратегия” Иван Костов успя да обедини интересите на наричащите себе си „леви” и „десни” в пленарната зала (единствено интересите на страната останаха на заден план), които гласуваха вкупом „за”.

Само Зелената партия бе тази, която гласува категорично против! Нашата позиция бе: Не на АЕЦ „Белене”, закриване на блоковете на Козлодуй, след изтичането на проектният им срок, връщане на предложената стратегия и внасяне на нова изградена върху повишаване на енергийната ефективност (изказване на Ал. Каракачанов в НС).

В крайна сметка, идеите за енергийна ефективност бяха пречка пред амбициите на Иван Костов и той уволни председателя на Националната агенция по енергийна ефективност - Георги Стоилов, която освен споменатото критично становище, бе предложила Национална програма за енергийна ефективност (издадена от НАЕЕ към МС през 1998 г.). Съгласно тази програма, бе достатъчно да се инвестират по-малко от една четвърт от парите, нужни за построяването на АЕЦ Белене, за да се постигне такава енергийна ефективност, че да отпадне нуждата от него. Но както се досещате, да строиш нещо скъпо, макар и ненужно, с държавни пари е много по-сладко, отколкото да инвестираш пари в бизнеса и домакинствата, както и в самата енергийна система, с цел повишаване на енергийната ефективност.

Така ние поехме по път, по който загубихме едновременно в няколко направления. Първо, закрихме блоковете на АЕЦ Козлодуй, много преди изтичането на тяхната проектна мощност, което бе огромна загуба за икономиката ни. Второ, тръгнахме по пътя на големите и ненужни харчове със строежа на АЕЦ Белене и трето, лишихме българския бизнес от така необходимите му пари, за да модернизира своето производство, да намали разхода на енергия и да стане по-конкурентноспособен на западните стоки. Тази политика се продължи и от кабинетите на Сакскобургготски и Станишев.

В заключение, искам да отбележа известната „уникалност” на „стила” Иван Костов. Никой друг премиер не си е позволявал така директно да променя или по-точно подменя неудобната му административна, законова или експертна фактология. Да, други са се възползвали от вече „съграденото” от него или играеха на дребно. Но стратегическата подмяна е негов патент.

Само още един, в случая „по-дребен” факт за такава подмяна, особено интересен за запалените еколози. Иван Костов не се посвени да изкомандва парламентарната група на СДС да промени Закона за защитените територии (в заседание на НС от 11.11.1998г.) и да понижи статута на Витоша от Национален парк (по тогавашната терминология „Народен”) в Природен. И това само с единствената цел – да защити незаконните строежи на близките му бизнесмени - братя Джанкови на Копитото. Частни строежи, при това изградени с държавни пари!

Зелената партия поведе война срещу това безобразие, като междувременно събра 50 хиляди подписа на софиянци, но ,за съжаление, не получи подкрепа от нито една друга партия или гражданска организация, и загуби. Очевидно фигурата на „капитана” респектираше мнозина (виж тук).

Може би, защото вече не може да диктува държавната политика, то напоследък г-н Костов е започнал да променя позициите си – в случая по отношение на ядрената енергетика! Но дали са се променили интересите му?

Автор: Александър Каракачанов

четвъртък, 7 април 2011 г.

Решили сте да участвате в почистването на София на 9 април? Ще чистите с приятели в парка, край блока, в любимата градинка? Тогава не забравяйте – обадете се на 02 987 55 55 и съобщете на Столична община къде и кога ще чистите, за да могат да изпратят екип, който да прибере събрания от вас боклук.

Само с обаждане на 02 987 55 55 усилията ви да направите столицата по-чиста и приветлива ще бъдат наистина осмислени, тъй като в противен случай събраният от вас боклук може да бъде повторно разнесен по зелените площи (от бездомните кучета, вятъра и т.н.). Което пък на свой ред ще обезцени труда ви и най-важното – София пак няма да е почистена от същия този боклук, който упорито сте гонили.

Събраните от почистването отпадъци трябва да се поставят в контейнерите или в чували до тях с изключение на едрогабаритните. Диваните, канапетата, фотьойлите, санитарния фаянс, тоалетните чинии, матраците и дюшеците поставяйте до контейнерите.

За предаване на събраните рециклируеми отпадъци като:
Хартия, стъкло, пластмаса и метал се обаждайте предварително на фирма “Полисхарт” на тел. 0885 75 37 94.

За излязло от употреба електронно и електрическо оборудване – на фирма “Елтехресурс”. “Екобатери” ще събира негодни за употреба батерии и акумулатори, а “Екобулкар” – излезли от употреба МПС. Телефоните за връзка и с трите дружества са: 0800 14 100 или 0885 77 00 41;

Още полезна информация относно:
- Списък с адресите на пунктовете, откъдето можете да се сдобиете с помощни материали за чистенето на София;
- Списък с местата за почистване от доброволци;
- Списък с паркове за почистване и необходимия брой доброволци;
- Списък с пунктове за събиране на вторични суровини (хартия, стъкло, пластмаса, найлон и желязо);

Може да намерите на адрес – www.btv.bg/da-izchistim

Кампанията “Да изчистим България” е дългосрочна и поетапна – тоест, има за цел да обхване ЦЯЛА България и ще продължи близо година. Следете сайта, за да сте в час с постепенното разрастване на инициативата, която със сигурност ще достигне и до вашия дом.

петък, 25 март 2011 г.

Да изчистим България за един ден

Почистването на София е първата стъпка от мащабната и социално значима кампания на bTV "Да изчистим България за един ден”. Най-популярните лица в българския ефир ще дадат личен пример, като само за ден ще почистят столицата. Само за ден може да бъде решен проблем, който се трупа с години и bTV и общината предлагат решение. Датата е 9 април.

Инициативата "Да изчистим страната за един ден" е най-мащабната у нас до този момент - зад нея стои не само bTV, но и голяма част от общините. Подобни кампании са осъществявани в десетки държави, част от които по-бедни от България. Почистването на столицата ни е крачката към цялостното почистване на България.

Указания за гражданите за почистването на София

Списък с адресите на пунктовете, откъдето можете да се сдобиете с помощни материали за чистенето на София - вж. тук.

Списък с местата за почистване от доброволци - вж. тук

Списък с паркове за почистване и необходимия брой доброволци - вж. тук

Пролетното почистване в столицата тази година е от 4 до 21 април. Столичната община напомня на гражданите, че:

Почистването и поддържането на междублоковите пространства и прилежащите части на жилищните сгради е тяхно задължение;

Събраните от почистването отпадъци да се поставят в съдовете за битови отпадъци или в чували до тях с изключение на едрогабаритните;

Едрогабаритните отпадъци (дивани, канапета, фотьойли, санитарен фаянс, тоалетни чинии, матраци, дюшеци и др.) да се поставят до съдовете за битови отпадъци;

Рязането на дървета и кастренето на клони да се извършва само след разрешение от районната администрация или дирекция "зелена система” при Столична община, съгласно чл. 44, ал. 1 от Наредбата за изграждане и опазване на зелената система на територията на столична община;

Изрязаните храсти и клони при почистването да се оставят в зелените площи на удобно за извозване място, а не до съдовете.

За предаване на събраните рециклируеми отпадъци като:
Хартия, стъкло, пластмаса и метал гражданите на столицата да се обаждат предварително на фирма "Полисхарт” на тел. 0885 75 37 94.

Излязло от употреба електронно и електрическо оборудване на фирма "Елтехресурс” на тел. 0800 14 100 или 0885 77 00 41;

Информация и сигнали гражданите да подават на телефона на оперативния център на Столичен инспекторат - 987 55 55

Доброволците могат да се записват на телефон 9377 502

Темаскал в Стара планина - защо не?!

Преди 2-3 седмици получавам обаждане от неизвестен номер: Здрасти, Оги, попадна ми страницата Wander Ogy | BG Traveler , много пътешестваш, ...