От доста време търся повод да споделя някои размисли относно условията в Столичната градска железница, отношението на пътуващите към метрото и други дребни впечатления.
След вчерашната ми случка събрах "кураж" да пиша тук и се питам:
- Много е забавно да видиш как слизащите на дадена станция се втурват устремени към стълбите/ескалатора, сякаш са на финалната права на "Маратон за наградата на София". Питам се защо всеки иска да е първи, какво подтиква хората толкова да бързат?! Дали имат някаква фобия от това, че са под земята и се стремят да изскочат над земята за глътка свеж въздух? Или просто забързаното ежедневие ги подтиква все да бързат и да са устремени на някъде...
- Опита на хората, които някога, някъде са се возили на метро се забелязва най-лесно, когато застанеш на ескалатора, независимо дали те води нагоре или надолу. Дори тук не става дума само за возене на метро, ами за самото возене на самия ескалатор. Неопитните потребители на подемното съоръжение застават небрежно в средата на стъпалото, не давайки възможност на хората, които предпочитат да се движат по подвижната стълба, да преминат нагоре от дясната им страна. Може би сте забелязали в другите държави, че има напомняща табелка. която приканва да не се застава в ляво, защото там хората се движат.
- До колко метрото е сигурно, когато дори човешкия фактор да е минимално определящ, но може да доведе до сериозни последствия. Ето пример, при който нищо лошо не се случи, поради късния час. На станция "Национален стадион Васил Левски" в посока станция "Младост 1" спира композицията на влака, при което за всеобща изненада се отварят вратите от другата страна на перона, т.е. от към релсите. За късмет, както казах благодарение на късния час, нямаше правостоящи, които да се бяха облегнали на вратите, при което щяха директно да попаднат върху релсите, не дай си боже да идваше влак в насрещната посока. Реакцията на машиниста бе сравнително бърза, 10 секунди след гафа си, той затвори и отвори вече вратите от правилната страна на перона. За това спазвайте указанията и не се подпирайте на вратите по възможност, защото не се знае дали машиниста не е разсеян или просто е станала грешка в системата...
След вчерашната ми случка събрах "кураж" да пиша тук и се питам:
- Много е забавно да видиш как слизащите на дадена станция се втурват устремени към стълбите/ескалатора, сякаш са на финалната права на "Маратон за наградата на София". Питам се защо всеки иска да е първи, какво подтиква хората толкова да бързат?! Дали имат някаква фобия от това, че са под земята и се стремят да изскочат над земята за глътка свеж въздух? Или просто забързаното ежедневие ги подтиква все да бързат и да са устремени на някъде...
- Опита на хората, които някога, някъде са се возили на метро се забелязва най-лесно, когато застанеш на ескалатора, независимо дали те води нагоре или надолу. Дори тук не става дума само за возене на метро, ами за самото возене на самия ескалатор. Неопитните потребители на подемното съоръжение застават небрежно в средата на стъпалото, не давайки възможност на хората, които предпочитат да се движат по подвижната стълба, да преминат нагоре от дясната им страна. Може би сте забелязали в другите държави, че има напомняща табелка. която приканва да не се застава в ляво, защото там хората се движат.
- До колко метрото е сигурно, когато дори човешкия фактор да е минимално определящ, но може да доведе до сериозни последствия. Ето пример, при който нищо лошо не се случи, поради късния час. На станция "Национален стадион Васил Левски" в посока станция "Младост 1" спира композицията на влака, при което за всеобща изненада се отварят вратите от другата страна на перона, т.е. от към релсите. За късмет, както казах благодарение на късния час, нямаше правостоящи, които да се бяха облегнали на вратите, при което щяха директно да попаднат върху релсите, не дай си боже да идваше влак в насрещната посока. Реакцията на машиниста бе сравнително бърза, 10 секунди след гафа си, той затвори и отвори вече вратите от правилната страна на перона. За това спазвайте указанията и не се подпирайте на вратите по възможност, защото не се знае дали машиниста не е разсеян или просто е станала грешка в системата...
1 коментар:
Оги, съгласен съм с второто изложение за стоенето от дясно. Като човек който ежедневно пътува с железницата и пътувал навън, искам да направим кампания по ограмотяване на гражданите как да пътуват в МЕТРОТО. Тази така ценна придобивка за София.
Добре би било да се поставят табелки и да се подканват хората да минат в дясно.
От второто към първото. Заради тази непознатост и невъзпитаност всички се втурват ба юруш към ескалаторите, за да си запасят място :) Това се случва най-често на Спирката на Националния стадион.
Публикуване на коментар