четвъртък, 17 януари 2013 г.

Годишна равносметка за 2012 г.

Ето че дойде момента за моята Годишна равносметка за 2012 г. Прави ми впечатление, че броя километри, които съм изминал са общо с около 300 км. повече спрямо 2011 г. През 2012 г. в действителност не съм посетил много нови места и не съм "открил" нови държави. Въглеродните емисии натрупани от полети със самолет са намалели двойно.

Запомнящите се пътувания са няколко:

В края на януари направихме страхотен тридневен преход със снегоходки, преминавайки Стара планина от Шипково, през хижа Васильов, хижа Ехо до Розино.

Великденският ни road-trip в Гърция, където достигнахме до най-южната точка на Балканския полуостров, общо изминавайки 3179 км. по суша. Въпреки очакванията ни за топло и слънчево време, в крайна сметка имахме един слънчев и топъл ден, а останалите бяха студени и дъждовни. Затова нарекохме времето "Мордор" и песента на цялото ни пътуване бе "Looking for the summer" на Крис Реа.

Следващото интересно пътуване бе това в Холандия, където бях за празника на Кралицата, като в някои от дните пътувахме в страната. В един от дните пътувахме на юг, където обиколихме интересни градчета и стигнахме до един огромен проект, наречен "Delta Works" за затваряне на големи водни площи от морето и превръщането им в сладководни басейни и суша. След това решихме да отидем на вечеря в някоя съседна държава, тъй като вече бяхме на границата. Първата идея бе някъде в Белгия, но в крайна сметка се вдигнахме на 350 км и отидохме до Париж.

Лятото обичайно бе динамично, бях взел девет петъка отпуск и така имах 4 дневна работна седмица с дълъг три дневен уикенд. Наистина бе приятно, но и доста уморително.

В началото на септември имах девет дневна ваканция, която посветих на велосипеден и морски туризъм. Пътувахме до Шабла, карахме колела до Румъния, после се пуснахме на юг, карахме колела от Градина до Корал и накрая на ваканцията стигнахме с колелата до Резово. С други думи обходихме Българското Черноморие от край до край. Песента на това пътуване бе "I follow rivers" на Лики Ли.

Една запомняща се неделя в началото на декември направихме 490 км през Петрохан, Бегоградчик и Видин до Дунава. Имаше много сняг и красота, в комбинация с тихи градчета и сякаш всички хора си седяха на топло в къщите си.

Годината завърши на топло и слънчево с гледки от Испания. Палми, море, планини и много слънце. Посетих сестра ми на Палма де Майорка и за няколко дни се влюбих в зимното време с температури над 18С. Пожелавам си догодина пак. Адиос!

1 коментар:

ВОЖДА каза...

Хе-хе, доста си си попътувал. А пешеходните отделно ли ще ги представиш?
Иначе само за бъзика, аз бия всичко с един удар:
София-Истанбул-Дубай-Бризбейн-Порт Вила и обратно - 34 750 :)

Темаскал в Стара планина - защо не?!

Преди 2-3 седмици получавам обаждане от неизвестен номер: Здрасти, Оги, попадна ми страницата Wander Ogy | BG Traveler , много пътешестваш, ...