неделя, 9 август 2009 г.

Беглика Фест 2009

В петъка по обяд съвсем случайно видях, че Алекс търси превоз до яз. Голям Беглик за фестивала и като и написах че има място за нея, тя супер много се накефи и се уговорихме за среща на х-л Плиска рано събота сутрин.

В 8:00 ч. вече бяхме на магистралата, по нея до гр. Пазарджик и от там през гр. Пещера, покрай яз. Батак до крайната ни точка - защитената местност Батлъбоаз, на полуостров, разположен на южния бряг на язовир Голям Беглик. От главния път се кара около 3 км по макадамов (трошено-каменен) път до мястото, на което се провежда тазгодишния фест. Още от отбивката започнах да срещам разни приятели и познати.

Като стигнахме до базата на каяците Алекс се видя с нейните приятели и решихме направо да се установим около тях, за да ни е по удобно за каяците и да сме около компанията. Записахме се за първата възможна група за каяци в 12:30 ч. и се разходихме до зоната на самия фестивал, която се намира на около 5 минути от нашия лагер. Там се срещнах с още много познати и още повече непознати. :-)

В 12:30 ч. бяхме на каяците, аз седнах отпред на един двоен, заедно с колегата на Стефан, а Стефан беше в самостоятелен. Като тръгнахме от брега и доближихме зоната на феста по вода точно попаднахме на кулминацията на представянето на резултатите от втория етап на фестивала на свободния полет - "Лудо Пиле" в категория, където ентусиасти бяха изработили причудливи "летателни апарати", с които се опитаха да покорят небесата, използвайки специално изработена рампа на брега на феста. Имаше много различни разработки, но всичките бяха толкова забавни и смешни, че заслужено събираха множество овации и аплодисменти от насъбралата се публика. След края на скоковете на "лудите пилета" продължихме гребането с каяците, правейки обиколката на малкия остров, като някъде на средата на пътя се смених със Стефан и продължих на самостоятелен каяк. За голям късмет времето беше с нас и не успя да завали, независимо, че през цялото време беше аха и да завали...

След каяците се изсушихме, намерихме подходящо място за палатката, опънахме я, подготвихме си местата за спане и започнахме да подготвяме нещата за вечеря, събрахме дърва, нагласихме огнището, но поради силния вятър имахме трудности и се наложи да използваме спрей за разпалване. Успяхме от първия опит и това ни помогна да не губим много време докато стане жар. При наличието на силния вятър огъня се разпали и за нула време стана и топличко, предвид, че температурата беше около 14С. Нарязахме салати, сложихме пържолите, запекохме хлебеца и похапнахме след дългия ден. Така към 19:30 ч. бяхме хапнали и дойде брата на Стефан - Киро с жена му и бебето на 6 месеца. Набързо и те си запекоха пържолки, хапнаха салатка и в 20:00 ч. се отправихме към самия фест.

Таман влезнахме на входа на феста и разбрахме че сме изпуснали група "Карандила" от Сливен, успяхме да ги видим само в микробуса, с който си потегляха. Пообиколихме и имаше много различни групички от хора, но попаднахме на групичка от движението Харе Кришна.
Първи дубъл

Втори дубъл

Трети дубъл

Започнахме с бутилираната бира, след като свърши преминахме на наливна. Най-хубавото беше, че веднъж закупил наливна бира може при следваща поръчка да използваш чашата си много кратно. Аз разбира се се възползвах с радост, но в един момент чашата ми започна да се размеква от многократно презареждане. :-))) Изредиха се доста групи измежду които Bj Crna Trava, Бalkansky и Dubdoer. Тръгнах си около 3:45 ч.

Ставането в неделя бе малко напрегнато, но около 11:00 ч. вече бяхме на крак, записахме се за каяците в 15:30 ч., закусихме и карахме час и половина колела, като открихме много хубави местенца за палаткуване по трасето.
В 15:30 ч. даже и по-рано вече бяхме във водата. Този път седнах отзад на двойния каяк, отпред Меги, а Стефан бе на единичен. Този път направихме обиколка на големия остров и се изкефихме още повече. След излизане от водата се преоблякохме и потеглихме, като по пътя нямахме проблеми и около 20:30 ч. влезнахме в София.
Да сме живи и здрави и другата година да посетим феста от самото му начало и със заредена батерия на фотоапарата!!!

Малкото, снимки, които успях да направя са тук.

liaana каза...

Както си се ровичках в ютюб, стигнах до клипчетата ти от Беглика и твоя блог...Много са ти хубави снимките, откраднах си ги мъничко;-) Поздрав

Темаскал в Стара планина - защо не?!

Преди 2-3 седмици получавам обаждане от неизвестен номер: Здрасти, Оги, попадна ми страницата Wander Ogy | BG Traveler , много пътешестваш, ...